UWAGA! Ten serwis używa cookies (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie) dowiedz się więcej. close
Um unsere Seite in vollem Umfang nutzen zu können, empfehlen wir Ihnen Ihren Browser zu aktualisieren / zu wechseln. Weitere Informationen. close

NAJWIĘKSZY DAJE NAJWIĘCEJ

1&1 Internet to czołowy dostawca internetowy oferujący szeroki zakres zaawansowanych aplikacji ponad 14,11 milionom klientów, do grona których należą osoby prywatne, wykonujące wolny zawód i firmy.

Firma 1&1 jest obecna na rynkach Polski, Niemiec, Austrii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Francji, Hiszpanii i USA.

Historia

Od przeszłości do teraźniejszości

Początki jako pionier Internetu

W 1988 r. mała niemiecka firma o nazwie 1&1 przejmuje działania marketingowe dla znajdującego się w trudnej sytuacji BTX, zarządzanego przez koncern T-Com (firma-siostra T-Mobile). Nowo powstała firma postanawia spróbować czegoś innowacyjnego – swojego przyszłego znaku towarowego - i w tym celu przygotowuje jedną z najskuteczniejszych kampanii reklamowych usług online w historii. Wykorzystuje w tym celu najnowszą złożoną technologię, sprawiając, że staje się ona atrakcyjna i zrozumiała. Dzięki firmie 1&1 zainteresowanie usługami online gwałtownie wzrosło, a BTX pod nową nazwą - T-Online - stał się liderem na rynku .

Rozwój nowej gałęzi przemysłu

W pierwszych latach istnienia firma 1&1 ugruntowała swoją pozycję innowacyjnej firmy marketingowej, z jednej strony dostarczając koncernowi T-Online treści internetowych, a z drugiej rozwijając nowe technologie i usługi np. pierwszy dekoder telekomunikacyjny dla serwisu T-Online, nazwany potem przeglądarką internetową. Oprócz tego firma 1&1 określiła nowe standardy dla KIT ("jądro oprogramowania dla inteligentnych terminali"), który wprowadził interfejs użytkownika skierowany do szerokiego grona użytkowników. Wraz z rozwojem komputerów, wzrosła również potrzeba pomocy użytkownikom. Dlatego też w 1992 r. firma 1&1 otwiera swój nowy Dział Obsługi Klienta, z IMB jako pierwszym kontem kluczowym. Następnym krokiem, który ugruntował pozycję firmy jako autorytetu w technologii marketingu, było utworzenie w oparciu o posiadaną wiedzę sieci mediów internetowych w celu wykorzystania możliwości marketingowych Internetu.

Debiut giełdowy i nowe usługi

Data 23 marca 1998 r. jest kamieniem milowym w historii firmy 1&1. Koncern-matka 1&1 United Internet jako jedna z pierwszych firm internetowych debiutuje na giełdzie. Wpływy z debiutu giełdowego w wysokości 60 mln dolarów są inwestowane w dalszy rozwój przedsiębiorstwa i przekształcenie 1&1 w grupę firm internetowych. Nabywając w 1988 r. udziały w Schlund+Partner, będącego renomowanym dostawcą usług internetowych, firma 1&1 wniosła na rynek wraz z jednym z najbardziej wydajnych i bezpiecznych w Europie centrów komputerowych, swój niepowtarzalny talent marketingowy i bogate doświadczenie technologiczne.

W tym samym roku firma 1&1 rozszerza ofertę swoich produktów wprowadzając Puretec, który stanie się synonimem witryn internetowych po przystępnej cenie dla użytkowników prywatnych i biznesowych. Dzięki zadowolonym klientom i innowacyjnej technologii firma 1&1 rozwija się dynamicznie, przejmując dodatkowo serwis poczty elektronicznej GMX, który z ponad 15 mln kont e-mail stanie się wkrótce czołowym dostawcą poczty elektronicznej i komunikacji internetowej. Kolejnym krokiem jest udane wprawadzenie serwisu rejestracji nazw domen oraz wzniesienie nowoczesnego centrum komputerowego. E-sklepy 1&1 jako narzędzie handlu internetowego zostają wprowadzone na rynek w 2000 r., a szeroka paleta pakietów serwerów dedykowanych jest dostępna od 2001 r. Od 2002 r. firma 1&1 jest europejskim liderem w sektorze usług hostingowych - dzięki aplikacji 1&1 Webhosting, która zastąpiła wcześniejsze narzędzie Puretec.

Globalna ekspansja

W czerwcu 2000 r. podjęto pierwsze kroki w kierunku międzynarodowej ekspansji pakietu produktów hostingowych. W Wielkiej Brytanii otworzono biuro w miejscowości Slough pod Londynem z w pełni zlokalizowanymi działaniami jak sprzedaż, serwis i centrum pomocy. Krótko potem firma 1&1 nabywa udziały od światowego rejestratora nazw domen Afilias. ICANN (Internetowa Korporacja ds. Nadawania Nazw i Numerów) wydała Afilias, pierwszy raz od połowy lat osiemdziesiątych, pozwolenie na prowadzenie domeny najwyższego poziomu ( .info). Od jesieni 2003 r. usługi są dostępne również dla amerykańskich klientów. W ramach okazałej promocji nowego portalu 1and1.com, firma decyduje się na kolejne śmiałe posunięcie oferując Amerykanom bezpłatne usługi na okres 3 lat. W styczniu 2004 r. wprowadzono pełną gamę produktów i usług, począwszy od domen i hostingu, poprzez serwery dedykowane i e-sklepy.

Odwiedź nasze strony międzynarodowe:

Dziś firma 1&1 jest dumna z faktu posiadania ponad 14,11 milionów klientów i ponad 19 milionów zarejestrowanych domen na całym świecie. Z zespołem ponad 7.600 pracowników - w tym 2.000 osób pracujących w działach Product Managment, centrach danych i ośrodkach badawczych - firma 1&1 gwarantuje swoim klientom optymalne usługi internetowe. Dziś jesteśmy największym na świecie operatorem hostingowym, który z każdym dniem rozwija się dynamicznie dzięki naszym klientom. 1&1 bada nowe możliwości rozwoju i technologie, aby zapewnić swoim klientom produkty najwyższej klasy o optymalnym stosunku ceny do jakości.